torsdag 8. mars 2012

Rask framgang

Det er spennende å komme hjem etter jobb om dagen! Jeg klarer ikke å sykle fort nok fra Øra og hjem for å se hva som har skjedd med huset siden jeg dro om morran. Snorre og Lukaz gjør en kjempejobb og det skjer mye nytt for hver dag!

Første overraskelsen kom på mandag, jeg kom kjørende fra jobb og skulle kjøre bilen som vanlig inn i garasjen sin. Jeg stussa over at garasjedøra var igjen (jeg lar den alltid stå åpen når jeg er ute å kjører), men når jeg åpna den skjønte jeg hvorfor: Garasjen var full av glava! Så nå bor det lille tyttebæret mitt utendørs til husbygginga er forbi! ;)

5. mars

I løpet av helga ble all kledning på nordveggen revet av, og vi fikk den første husmessige overraskelsen. Det var ikke rart det har vært kaldt på kåret, for mellom kledningen og huset var det kun 1 mm med papp, ingen isolasjon! ;)


Under kledningen kom det fram ei flott laftekasse, og jeg gleder meg til å få den fram i dagens lys i noen av romma innendørs når den tid kommer.

Hjørnedetalj

6. mars
Klar progresjon. Her er hele veggen isolert og vindsperre på, mangler bare noen lekter utapå vindsperra i toppen

7. mars
Alle vinduene er inne og snekkergutta er straks i gang med å legge bordkledning. Du verden for et anna utrykk huset får med nye vinduer. Jeg gleder meg til stillaset er borte! ;)

I helga blir det riving av kledning på vestveggen, og neste uke starter arbeidet der. Det blir nok litt mer krevende enn nordveggen har vært. 

Ingen kommentarer: