søndag 18. desember 2011

Første-andre-tredje-SOLGT!

Tidlig i november tok vi med oss svigermor på auksjon på Klett. Det har vært mye stress for henne den siste tida og vi syntes hun trengte et avbrekk. Og jeg har heller aldri opplevd en ordentlig auksjon, så da putta vi oss i sammen i treseteren vår og vendte nesa litt sørover.

Og du verden! Der var det mye ting og folk! Jeg var glad jeg hadde med strikketøy for det var mye som skulle ut som jeg ikke var interessert i! Men jeg var interessert i et gammelt bord fra Malvik som jeg ville ha til kjøkkenbord siden svigermor snart skulle ta med det som sto hos oss. Og endelig skulle det under hammeren. Det ble ingen rå budrunde, men en liten ble det, og på 500 kr endte det hele og bordet ble mitt! Det var kjempemoro å by, og jeg var helt gira etterpå! ;)

Ulluglebonden var litt mer ivrig enn Ullugla. Han tilførte hjemmet et svært, gammelt skap fra Rennebu, en gammel uttrekk-sengebenk og ei stor, fin tallerkenhylle. Når det legges til at vi henta ei exped IKEA hylle på veien så sier det seg sjøl at det ble fullt i bilen. Men etter mye pusling fikk vi alt inn! ;)


Bordet mitt hadde en god del stygge sår i plata, men etter en runde med grovt og fint sandpapir ble det så fint som det! Kjempefornøyd med "nytt" kjøkkenbord med haugevis av sjel! ;)









Ingen kommentarer: