mandag 1. oktober 2012

32 av 38: Tuva

Mandagen kom og vi var fortsatt på Havervollen. 80 % stilling lenge leve! ;) Jeg våkna til rim, -1 grad og sol. Gode tegn på at dette kan bli en fin dag!  
Fjøset på Havervollen.

Rim og sol og fjelltur som venter! 

Vi hadde bestemt oss for at i dag var det Tuva sin tur til å få besøk. Vi hadde grua oss litt til den turen, turen er 7,5 km og beskrivelsen sier "så er det vått og flere myrstrekninger innover." Vått og myr er jo snart et synonym for fjellet i Nord-Trøndelag for min del, så jeg så for meg at her skulle det være ekstra ille. Og det i 7,5 km! Detta ble nok tungt! 
Men stien starta meget bra, og stigninga på 400 m kom veldig jevnt utover hele turen, så ingenting tyda på at vi skulle få rett på vei opp gjennom skogbeltet.

Og heldigvis hadde vi ikke rett! Det er vått i fjellet om dagen, og sjøl om turen til Tuva går over endel myr var dette fast og fin myr å gå på. 


Vi har kommet oss opp og ser mot Tuva. Tuva er haugen omtrent midt i bildet. 

Tuva er på toppen der framme.

Ser du hjertet? <3

Kjølhaugan var flotte fra denne kanten og!

Typisk hvilepositur for bonden på tur i fjellet.

Tuva! 

Nummer 32 - bare seks igjen! 


Middagen ble grilla på bål i dag.
Konklusjon: En meget fin tur! Denne vil jeg så absolutt anbefale! Og ikke avskrekk verken med lengden eller om at det skal være vått. Detta får du til!

Ingen kommentarer: