fredag 22. juni 2012

14 av 38: Bergugleberget

En fredagskveld for ikke så lenge sida passa det godt å ta en kort kjentmannsmerketur. Bonden skulle til fjells for å rydde setervoll og jeg skulle i utdrikningslag dagen etter. Vi valgte oss ut Bergugleberget ved Stensgropa. En kort og grei tur på fin vei/sti på ca 1,5 km.


Klar med joggeskoa på. Fin sti venter!


Bergugla;)


Så skjer det fatale, jeg liker så godt å løpe fort i nedoverbakker, men det var visst ikke det lureste å gjøre en fredag efta i juni. Jeg tråkka skikkelig feil og det var VONDT! I steden for å trøste tok bonden bilder de første minutta. Teitingen! ;) Jeg ler godt når jeg ser bildene i dag da... :)



Sjøl om ankelen var vond så var vi jo rett ved målet, så jeg kreka meg dit også. Løpinga ble det uansett en brå slutt på.


Bergugleberget er en gammel kanonstilling fra århundreskiftet og det står fem kanoner der den dag i dag. 



Det som har vært gjennomgående til nå er at det er super utsikt på kjentmannspostene, og Bergugleberget var intet unntak. 



Skiltet var også godt slitt, så men vi har vært der også!

Anbefales for alle, tilogmed de med barnevogn kan komme seg helt fram her. Med andre ord ingen unnskyldninger for å besøkte Bergugleberget!

Ingen kommentarer: