fredag 17. august 2012

Klossete

Her på bloggen har det jaggu ikke skjedd mye, men gjett om det har skjedd mye i virkeligheten! Heldigvis!

Husbygginga har virkelig tatt noen kjempehopp framover, og vi nærmer oss skikkelig ferdig. Nå er det dørvriderne til ytterdørene det står på, når de kommer skal Snorre snekker komme og fikse det som står igjen.

Vi bestemte oss tidlig for at vi ville ha huset tilbake til gammel stil og det inkluderte pynteklosser og knekter rundt vindua. Det vi ikke tenkte på da var at alle disse klossene og knektene skal males - tre ganger. Først grunnes og dermed to strøk med Optimal mosegrønn...

Når det er ca 460 klosser som skal males (14 klosser per vindu, stort sett) og 70 knekter så tar det sin tid viste det seg. Jeg fikk testa tålmodigheten min, og flere var innom for dugnad. Tusen takk til svigermor som satt i flerfoldige dager å malte, den dama er i allefall tålmodig!

Klosser på rekke og rad... 



Motivasjonen steg mange hakk når jeg så klossene montert for første gang. Det ble prikken over i-en for vinduene sin del, så jeg er glad jeg satt og malte den tida jeg gjorde! 

3 kommentarer:

Ann Helen Johnsen sa...

Hei Elin.
Det blei kjempefint, jeg synes det gjør seg med litt pynt på vinduene:) klem fra Ann Helen.

Anne Breistein sa...

Så fint dere gjør det! Skikkelig imponert Elin!

Ullugla sa...

Takk for det begge to! ;) Hyggelig å høre at flere liker det vi synes har blitt bra!